About Me

My photo
A 10 acre plot of land is currently been cultivated using the principle of regeneration farming. It is called The Pena Agrofarm. It has a Zawiyah/madrasah and over 500 ducks, deer, goat, ostrich, peacork, pigeons and coconuts and sacha inchi

Saturday, February 3, 2024

PGCE di UKM

Assalamualaikum w.b.t.

Pada hari sabtu bersamaan 2 hb Mei, 2020 genaplah 36 tahun saya berkhidmat di UTM.   Ia merupakan satu sejarah perjalanan kerjaya saya sejak menamatkan pengajian peringkat ijazah pada tahun 1983.  

Setelah tamat pengajian di Nottingham University, United Kingdom dalam bidang Statistik dan Penyelidikan Operasi (BSc in Statistics and Operational Research) dalam bulan Jun 1983, saya pulang untuk berkhidmat sebagai guru.   Setelah tamat pengajian, pekerjaan telah menanti di Malaysia.  Begitulah aturan kerajaan yang menaja pengajian saya selama lima tahun di England.  Sebelum menjadi guru, seseorang itu wajib memiliki sijil perguruan dan saya tidak terkecuali untuk mengikuti kursus perguruan selama setahun.  Saya diwajibka untuk mengikututi Kusrus Postgrduate Diploma of Edukaction (PGCE) dan saya telah ditempatkan mengikuti program tersebut di UKM, Bangi.

 


No comments: